Výživová pyramida

27. srpna 2009 v 8:35 | MK |  Zdravá životospráva
Základem pro zdravé hubnutí, ale i spokojený život je správně se stravovat. V dnešní době není vůbec jednoduché sestavit si vyvážený jídelníček, proto bych Vám zde chtěl dát několik tipů.

Pokud se budete snažit sestavit si zdravý jídelníček, držte se výživové pyramidy. Nejvíce musíte konzumovat potraviny umístěné ve spodní části a naopak nejméně potraviny umístěné v horní části výživové pyramidy.

Jak sami vidíte pyramida má 5 částí a teď si je postupně odzdola projdeme.

Část č. 1

Velké množství lidí dělá tu chybu, že za základ výživové pyramidy považují pouze pečivo, ale jak sami vidíte není zde pouze pečivo. Pečivo je pouze součástí. Kromě pečiva zde naleznete těstoviny, rýži, obiloviny, brambory, hrášek, banán, či soju.

Část č. 2

Zelenina a ovoce. Na tuto část pyramidy je velmi důležité se zaměřit, měla by tvořit 35% veškerých potravin, které za den sníte. Minimálně by každý měl sníst 5 rozdílných druhů ovoce a zeleniny každý den, aby měl dostatek základních vitamínů a živin.

Část č. 3

Tato část obsahuje především maso, mléko a mléčné výrobky. Maso je lepší konzumovat bílé (kuře, ryba), než červené. Tělo bílé maso rychleji tráví a získává z něj velké množství proteinu.

Část č. 4

Čokoláda, ořechy, olivový olej. Tato část už by měla tvořit minimum vašeho jídelníčku. Ale samozřejmě je důležité konzumovat i tuky, protože tuky pomáhají rozpouštět některé vitamíny. Pokud se bavíme o tucích, tak je lepší konzumovat olivový olej, než řepkoví, či než máslo.

Čsát č. 5

Máslo, řepkový olej. Potravinám v páté části se snažte vyhýbat a konzumovat je co nejméně.

Více informací naleznete na http://zhubnoutzdrave.webnode.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama