Srpen 2009

Letní výživa

29. srpna 2009 v 7:59 | MK |  Zdravá životospráva
Pokud by vaše tělo mohlo mluvit, určitě by vás požádalo o více čerstvých potravin. Všechny sezóní potraviny pěstované v přírodním prostředí, pokud jsou konzumovány čerstvé, poskytují bohatý zdroj vitamínů a minerálů - to vše díky jedinečné sluneční energii.

Nebojte se vrchovatě naplnit talíř lahodnými, barevnými saláty z čerstvého ovoce a zeleniny. Tyto potraviny s bohatým obsahem vitamínů a minerálů nezatíží váš zažívací systém a nezpomalí činnost organismu v horkém letním počasí, zejména pokud jste zvyklí na aktivní životní styl.

Nezapomeňte na vodu! Voda je váš nejlepší přítel v letním období. Nezbytná z mnoha důvodů - proti stárnutí, pro zlepšení trávení, zvýšení energie, pružnost pokožky, regulaci tělesné teploty - seznam je nekonečný. Ale to všechno jistě víte... je to jednoduché: nečekejte až budete mít žízeň, pijte vodu průběžně, po celý den. Čím teplejší podnebí a čím aktivnější denní program, tím více vody potřebujete pro udržení hydratace organismu.

Z čeho by se měla skládat zdravá snídaně

27. srpna 2009 v 19:03 | MK |  Zdravá snídaně
Zdravá snídaně by vám měla dodat dostatek energie, živin a vody.

Optimálně by měla být založena na proteinu, protože energie z proteinu vydrží 3 a více hodin, zatímco energie z cukrů 3 až 5 minut. Zde je zásadní zaměřit se na kvalitiní, přírodní protein.

Dále by měla obsahovat dostatek vitamín a živin, protože lidské tělo když v noci spí, tak se regeneruje a spotřebovává veškeré vitamíny a minerály, které jste získala za předchozí den. Proto je zcela zásadní dodat při snídani tělu veškeré základní vitamíny a živiny. Prakticky to znamená minimálně pět druhů ovoce a zeleniny v bio kvalitě.

Podstatnou součástí zdravé snídaně je taktéž pitný režim. Lidské tělo přes noc spotřebuje litr vody - člověk se v noci potí a zbytek vyloučí při ranní hygieně. Právě tento litr vody je důležité ráno doplnit. Rozhodně nezačínejte den hrnkem kávy, protože ten vás akorát tak odvodní.

Co tedy snídat?

Před dvěma lety jsem si pokládal přesně tuto otázku a snažil se snídat zdravě. Nastaly zde ovšem dva problémy. První je, že připravit si zdravou snídani je časově nesmírně náročné a za druhé je to i nesmírně finančně nákladné. Poté jsem narazil na koncept zdravé snídaně a byl jsem nadšen. Dnes mám snídani připravenou do 30 vteřin stojí mě 25 korun.

V případě zájmu o toto řešení mě neváhejte kontaktovat, určitě vám rád poradím.

Více informací naleznete na http://www.snidejzdrave.cz/feelgood

Pitný režim

27. srpna 2009 v 9:57 | MK |  Zdravá životospráva
Proč je pitný režim důležitý?

Pitný režim je zcela zásadní dodržovat, protože lidské tělo se skládá z 60 - 80% z vody. Pokud tedy člověk nepije dostatek tekutin, projeví se to únavou, bolestí hlavy, či stárnutím pokožky. Při nedodržování pitného ražimu se také v těle usazuje velké množství nežádoucích látek.

Kolik pít?

Pokud chcete dostatečně zásobit své tělo vodou, tak musíte vypít minimálně 4 dcl na každých 10 kg váhy. To znamená, že při váze 75 kg musíte vypít minimálně 3 litry, při váze 100 kg už to jsou minimálně 4 litry. Bavíme se zde samozřejmě o minimálních hodnotách, to znamená, že pokud máte více pohybu, či potřebu více pít, tak samozřejmě můžete, dokonce bych řekl, že musíte více pít.

Kdy pít?

Optimální je vypít první litr vody ráno ke snídani. Druhý litr během dopoledne a třetí odpoledne. Při sportovních aktivitách je samozřejmě nutné pravidelně doplňovat tekutiny během a po ukončení sportovní aktivity.

Co pít?

Do pitného režimu se počítá především voda a bylinné čaje. Rozhodně se nepočítá káva, černý čaj, polévky, mléko a slazené vody.

Je pitný režim důležitý při hubnutí?

Ano, voda vám pomáhá pročišťovat tělo.

Více informací naleznete na http://zhubnoutzdrave.webnode.cz

Výživová pyramida

27. srpna 2009 v 8:35 | MK |  Zdravá životospráva
Základem pro zdravé hubnutí, ale i spokojený život je správně se stravovat. V dnešní době není vůbec jednoduché sestavit si vyvážený jídelníček, proto bych Vám zde chtěl dát několik tipů.

Pokud se budete snažit sestavit si zdravý jídelníček, držte se výživové pyramidy. Nejvíce musíte konzumovat potraviny umístěné ve spodní části a naopak nejméně potraviny umístěné v horní části výživové pyramidy.

Jak sami vidíte pyramida má 5 částí a teď si je postupně odzdola projdeme.

Část č. 1

Velké množství lidí dělá tu chybu, že za základ výživové pyramidy považují pouze pečivo, ale jak sami vidíte není zde pouze pečivo. Pečivo je pouze součástí. Kromě pečiva zde naleznete těstoviny, rýži, obiloviny, brambory, hrášek, banán, či soju.

Část č. 2

Zelenina a ovoce. Na tuto část pyramidy je velmi důležité se zaměřit, měla by tvořit 35% veškerých potravin, které za den sníte. Minimálně by každý měl sníst 5 rozdílných druhů ovoce a zeleniny každý den, aby měl dostatek základních vitamínů a živin.

Část č. 3

Tato část obsahuje především maso, mléko a mléčné výrobky. Maso je lepší konzumovat bílé (kuře, ryba), než červené. Tělo bílé maso rychleji tráví a získává z něj velké množství proteinu.

Část č. 4

Čokoláda, ořechy, olivový olej. Tato část už by měla tvořit minimum vašeho jídelníčku. Ale samozřejmě je důležité konzumovat i tuky, protože tuky pomáhají rozpouštět některé vitamíny. Pokud se bavíme o tucích, tak je lepší konzumovat olivový olej, než řepkoví, či než máslo.

Čsát č. 5

Máslo, řepkový olej. Potravinám v páté části se snažte vyhýbat a konzumovat je co nejméně.

Více informací naleznete na http://zhubnoutzdrave.webnode.cz

Mám podle tabulek ideální váhu, ale nejsem s ní spokojená - co dělat?

26. srpna 2009 v 22:24 | MK |  Jak na hubnutí
Tato otázka trápí mnoho žen. Zásadní problém je ve výživě!

Všeobecně se za ideální váhu považuje taková váha, při které je vaše BMI v rozmezí 20 - 25. Není ideální nacházet se pod touto hranicí, ani nad touto hranicí.

Nutně ovšem neznamená, že pokud máte BMI 23, tak máte ideální váhu. Zde hraje roli rozložení tukové a svalové hmoty. Svalové hmota je těžší, než tuková. To znamená, že pokud máte hodně tukové hmoty, tak sice nemusíte vážit moc, ale přesto si můžete připadat nafouklá, nebo lidově řečeno oplácaná. V takovém případě je zásadní se zaměřit na pravidelné cvičení a hlavně kvalitní výživu.

Kvalitní výživa je naprostý základ proto, abyste mohla mít ideální váhu a hlavě ideální figuru. Taková výživa by měla být založena na proteinu a měla by obsahovat dostatek vitamínů a minerálů. Samozřejmě by měla být čistě přírodní, ideálně v BIO kvalitě.

Moc dobře vím, že je téměř nereálné si sestavit jídelníček, který bude splňovat takováto kritéria a právě proto nabízím možné řešení. V případě zájmu o toto zdravé jídlo mě neváhejte kontaktovat. Jedna porce tohoto zdravého, čistě přírodního jídla se pohybuje mezi 23 - 30 Kč.

Pokud byste se přecejen snažila sestavit si vlastní jídelníček, tak jeho základem musí být dostatek tekutin a to především čisté vody. Dostatek znamená minimálně 2 litry. Dále by takový jídelníček měl obsahovat minimálně 5 porcí různého ovoce a zeleniny, abyste získala dostatek vitamínů a potom jídlo bohaté na protein. Takovým jídlem jsou například kuřecí prsa, sojové maso, či fazole.

Naopak se snažte vyvarovat pečiva, sušenek, sladkostí, dortů, slazené vody, kávy, černého čaje, červeného masa a kravského mléka.

Zásadní je tělo dobře vyživit přírodním proteinem, dát mu veškeré vitamíny a minerály a dostatek vody. Rozhodně není dobré si zmenšovat porce na minimum, nebo hladovět.

Více informací naleznete na http://zhubnoutzdrave.webnode.cz

Víte, proč bychom měli zdravě snídat?

26. srpna 2009 v 18:05 | MK |  Zdravá snídaně
Správně složená snídaně odpovídající zásadám zdravé výživy je nezbytná pro dodání potřebné energie a psychickou pohodu.

Nedávno bylo prokázáno silné spojení mezi nesprávnou snídaní a mnoha zdravotními problémy. Pravděpodobně víte, že naše tělo sestává ze 100 biliónů buněk, které ke své každodenní činnosti potřebují 114 různých živin.

Přesto ranní stravovací zvyklosti lidí v České republice jsou velmi neuspokojivé. Někteří nesnídají vůbec, jiní si ihned po probuzení dopřávají zcela nevhodná jídla.

Důležité je dodržovat již od rána pitný režim, abychom do večera zvládli alespoň 2,5-3 litry tekutin. Ranní káva ani silný černý čaj se ovšem nepočítají.

Samotná snídaně by nám měla dodat 20-25 % denní energie. Člověk bez snídaně má tendenci se přejídat nebo pojídat průběžně během dne různé nezdravé "mlsy". Roste riziko obezity a výživových nedostatků, nehledě na psychické následky.

Snídaně = zdravý krok do nového dne

Snídaně by měla být prvním jídlem nového dne a dodat potřebnou startovací energii. Realita je však často jiná. Snídani často vůbec nestihneme, nebo se odbudeme pečivem namazaným "něčím" a zhltnutým za pochodu.

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne - startuje tělo po osmi hodinách spánku, takže když ji vynecháme, brzy přijde únava.

Pravidelná snídaně = součást boje proti obezitě

Ranní jídlo působí jako jakýsi startér metabolismu. Ti, kdo ráno pravidelně snídají, se stravují během celého dne rozumněji a nemají takovou tendenci konzumovat prázdné kalorie, tedy jíst potraviny, které obsahují převážně rychlé sacharidy, ale nikoli vitaminy a minerály. Naopak ti, kdo nesnídají vůbec, mají potom tendenci spořádat přes den více tučných jídel a mívají také nutkání stále něco jíst i mezi jídly.

Více informací naleznete na http://www.snidejzdrave.cz/feelgood

Tipy na e-mail zdarma

26. srpna 2009 v 17:59 | MK |  Tipy na e-mail
Nechte si ZDARMA zasílat tipy na Váš e-mail. Dozvíte se, jak se správně a zdravě stravovat, jak zlepšit pitný režim a mnoho dalších velmi užitečných rad, které Vám pomohou, nejenom lépe vypadat, ale především lépe se cítit.

Pro přihlášení na infolinku klikněte ZDE

Z infolinky je možné se kdykoliv odhlásit.

Více informací naleznete na http://zhubnoutzdrave.webnode.cz



Pohyb na slunci pomáhá tvarovat postavu!

26. srpna 2009 v 17:55 | MK |  Jak na hubnutí
Odjíždíte za zábavou nebo zůstáváte doma? Ať tak či tak, bavte se a přitom tvarujte svoji postavu!

Vyzkoušejte

  • žehlení na zahradě při poslechu a tanci na vaši oblíbenou hudbu - super!
  • dobrovolná práce - několik hodin týdně věnujte dobré věci.
  • více času při hře s dětmi na zahradě.
  • zapomenout na hotelové pokoje a strávit víkend kempováním v přírodě.
  • zahrát si tenis nebo jakýkoliv jiný sport v přírodě.
  • vyrazit si na kolech na projížďku přírodou a těšit se přitom ze slunečních paprsků.

Zaměříte-li se na zábavu spolu s vydáním energie, zbavíte se přebytečných kilogramů zcela bez jakéhokoliv úsilí!

Pohyb provází pocení, díky němuž se snadněji zbavíte přebytečného tuku!

Zapomeňte na horko a pocení v tělocvičně!
Vyberte si aktivitu odpovídající vašim možnostem a schopnostem:

Volný den - kam půjdete?

Dopřejte si trochu čerstvého vzduchu a trochu přírody jako
  • Procházka lesem
  • Procházka kolem řeky
  • Zábavné hry v přírodě
  • Návštěva přírodní rezervace, chráněné krajinné oblasti
  • Návštěva hradu, zámku a jejich zahrad
  • Den v zoologické zahradě nebo jiném specificky zaměřeném parku

Několik tipů, jak se zbavit nežádoucích kilogramů:

  • Noste na kotnících a zápěstí speciálně vyrobená sportovní závaží, která vám pomohou spálit přebytečné kalorie.
  • Noste batoh nebo dva litry vody. Zajistíte organismu dostatečnou hydrataci a ještě spálíte kalorie.
  • Vezměte tenisový či fotbalový míček a hrajte si s každým půl hodiny
Najděte si místo ve stínu, kde se budete moci ochladit a nezapomeňte doplňovat tekutiny v průběhu aktivit!

Sluneční svit dokáže vytáhnout na povrch to nejlepší z každého z nás. Dokonce i naši nejlepší postavu!

Více informací naleznete na http://zhubnoutzdrave.webnode.cz

Vyplňte anketu ať vím, na jakou skupinu uživatelů se zaměřit!

26. srpna 2009 v 17:38 | MK |  Jak na hubnutí
Chtěl bych vám poděkovat za vyplnění ankety, ta by měla pomoci v tom, zaměřit se co nejlépe na vás, jakožto na koncovou skupinu uživatelů.

PS: anketu naleznete níže.

Více informací naleznete na http://zhubnoutzdrave.webnode.cz

Mýty o hubnutí

26. srpna 2009 v 17:26 | MK |  Mýty o hubnutí

To bych se musel(a) vzdát oblíbených jídel.

Klíčové je jíst v rozumném množství. V našem programu můžete stále jíst oblíbená jídla a přitom hubnout.

To bych musel(a) cvičit, na to nemám čas.

Cvičení je samozřejmě prospěšné pro Vaše zdraví, ale není nutné pro hubnutí s naším programem.

Nemohu zhubnout kilogramy, které jsem nabrala po narození dítěte.

Samozřejmě je o něco obtížnější hubnout po porodu, ale správná výživa a mírná změna stravovacích návyků Vás dovede k optimální postavě. Navíc dobrá výživa Vám vrátí spoustu energie a kondice, kterou s dítětem budete potřebovat.

Pokud zhubnu, vždy zase naberu.

Pokud nezměníte stravovací návyky pochopitelně znovu naberete. Ale s naším programem správné výživy je jednoduché udržet si váhu navždy a přitom si zlepšit zdraví.

Nemám tisíce na utrácení za diety.

Nadváha Vás nebude stát tisíce, ale do budoucnosti desetitisíce. Naopak naše programy Vám dokonce mohou ušetřit peníze!

Když budu jenom méně jíst, tak zhubnu taky.

Pokud by omezování se v jídle bylo tou správnou cestou k optimální váze, milióny lidí na celém světě by už jí tímto způsobem získalo. Řekněme si, proč různé diety či hladovky nefungují dlouhodobě. Nejenom, že menší dávky živin vedou k horší kondici a zdravotním problémům, navíc se organismus začne hubnutí bránit, aby se připravil na horší časy a začně si energii uskladňovat ve formě tuků. Nastává známý jo-jo efekt. S naším programem budete naopak dostávat vše, co Vaše tělo potřebuje a díky tomu si bude umět poradit i s nadváhou. Získáte také spoustu energie a Vaše celková kondice se zlepší.

Doporučení: Přestaňte myslet na výmluvy a začněte pracovat na svém cíly tak, abyste už příští týden zhubli první kilogram, nebo první centimetry. Vaše postava snů je na dosah.

Více informací naleznete na http://zhubnoutzdrave.webnode.cz

Vítám vás na mém blogu o hubnutí

26. srpna 2009 v 16:31 | MK |  Jak na hubnutí
V první řadě bych se vám rád krátce přestavil.

dva roky pracuji jako výživový poradce a pomáhám lidem redukovat váhu, získávat více energie a cítit se skvěle.

Právě tento blog vidím jako velkou příležitost, jak oslovit více lidí a jak více lidem pomoci. Jak jste si jistě povšimli, tak už je zde menu se 4 rubrikami, kam v nejbližší době začnou přibývat první články.

Pevně věřím, že na tomto webu naleznete dostatek inspirace a dostatek nápadů, jak zredukovat svoji váhu, jak získat velké množství energie a jak se cítit skvěle.

V případě jakéhokoliv dotazu, či zájmu o určitou sekci, která zde není mě neváhejte kontaktovat na e-mailové adrese miki.kvapil@seznam.cz. Veškeré vaše náměty pro mě budou velmi cenné.

Přeji vám hezký den a těším se na vaše ohlasy